Welkom bij onze kennisbank

Tip: Start met typen in het bovenstaande veld voor een zoekopdracht of browse door de documenten via onderstaande categorieën.

< Alle onderwerpen
Printen

Week 41 Incura v4.137.0

2022 – Releasenotes okt, week 41 – Incura v 4.137.0

Deze week worden er opnieuw diverse aanpassingen doorgevoerd in Incura voor de verschillende disciplines. Hieronder lees je welke aanpassingen dit zijn.

Alle disciplines

Verbetering in de agenda, werken met sneltoetsen

Het is nu mogelijk om met het toetsenbord de agenda te besturen! Zo kan je met de pijl-toetsen van het toetsenbord navigeren binnen een weergave, een afspraak knippen of kopiëren en vervolgens weer plakken.

Door op het vraagteken te klikken zie je een uitleg van alle toetsen combinaties die je kunt maken!

agenda sneltoets 1
agenda sneltoets 2

GGZ

Factuurbestanden als dossierbijlage

Stuur je facturen rechtstreeks aan je patiënten? Incura genereert hiervoor PDF-bestanden op basis van de factuursjablonen die in de correspondentie-module zijn gemaakt. Per praktijk, of eventueel ook voor specifieke debiteuren, kun je separate sjablonen toepassen.

Nieuw in deze Incura-versie is dat de genoemde PDF-bestanden zichtbaar worden onder de relevante  episodes. Je vindt ze terug als dossierbijlage onder de node Bestanden van de episode. De bestandsnaam bevat het factuurnummer, uiteraard kun je de beschrijving zelf nog aanpassen.

factuur bestand dossier

! TIP 1: gebruik je ook onze Patiëntportalen? Dan kun je langs deze weg dus ook de factuurbestanden delen met je patiënt. Dat gebeurt alleen als je het expliciet aangeeft, zie ook de onderstaande tip.

! TIP 2: in de praktijkinstellingen kon je al standaard keuzes aangeven over het delen van dossierbijlages en correspondentie met de Patiëntenportalen. Voor de dossierbijlages is de mogelijkheid toegevoegd om hierin onderscheid te maken tussen de factuurbestanden en de overige bestanden. Zie het onderstaand schermvoorbeeld van de praktijkinstellingen: hierin worden facturen niet standaard zichtbaar voor de patiënt, maar de andere bestanden wel.

instellingen factuurbestand praktijk

! TIP 3: binnenkort zullen we ook de mogelijkheid voor iDeal-betalingen bieden. Patiënten kunnen dan dus ook online betalen vanuit de PDF-weergave van hun factuur, of zelfs vanuit hun patiëntportaal!

Creditfacturen indienen bij verzekeraars

Stel dat je een creditfactuur maakt voor prestaties die aan een verzekeraar zijn gefactureerd. Incura vraagt je dan of de creditfactuur ook daadwerkelijk aan de verzekeraar gestuurd moet worden. Kies je daar voor ‘Nee’, maar blijkt dit later alsnog nodig te zijn? Ga dan naar de betreffende creditfactuur onder ‘Beheer facturen’ en open de details. Met de functie ‘Indienen’ kun je de creditfactuur alsnog aan de verzekeraar sturen.

indienen creditfactuur

ZPM: controle op afspraken zonder prestatiecode

De facturatie van Incura toont een controlemelding voor ZPM-afspraken zonder prestatiecode. Veel praktijken registreren echter afspraken die uitsluitend voor indirecte tijdsbesteding zijn bedoeld, waardoor tijdens de facturatie veel onterechte meldingen verschijnen. Om dit te voorkomen worden de meldingen nu niet langer getoond bij afspraken die alleen indirecte tijd vermelden.

! TIP: wil je toch een overzicht van alle ZPM-afspraken zonder prestatiecodes? Gebruik dan het overzicht ‘Signaleringen ZPM facturatie’ om deze afspraken te vinden. Op dit overzicht vind je ook andere signaleringen die nuttig zijn in de voorbereiding op je ZPM-facturatie. De mogelijkheden van dit overzicht vind je in onze eerdere releasenotes.

signaleringen zpm zonder prestatiecode

ROM Manager wordt QuestPro

In onze laatste nieuwsbrief meldden we het al: onze ROM-applicatie gaat voortaan door het leven als QuestPro. Je kent deze module mogelijk nog als ROM Manager. De naamswijziging naar QuestPro is nu in Incura geheel doorgevoerd.

questpro logo
Categorieën