Welkom bij onze kennisbank

Tip: Start met typen in het bovenstaande veld voor een zoekopdracht of browse door de documenten via onderstaande categorieën.

< Alle onderwerpen
Printen

Week 29 Incura v4.132.0

2022 – Releasenotes juli, week 29 – Incura v 4.132.0

Deze week worden er opnieuw diverse aanpassingen doorgevoerd in Incura voor de verschillende disciplines. Hieronder lees je welke aanpassingen dit zijn.

Locatieplanner in de agenda (alle disciplines)

Het is mogelijk om afspraken per locatie te zien. Hiermee krijg je overzicht wanneer welke behandelaar waar een afspraak heeft staan en kun je in de planning rekening houden met eventuele reistijd tussen twee locaties. Tegelijkertijd kun je ook zien of er op een bepaalde locatie nog ruimte is om een afspraak in te plannen. 

In de menubalk vind je links twee nieuwe knoppen:

Met de knop ‘Kies locaties’ bepaal je welke locaties je selecteert in je agenda. Als je locaties hebt geselecteerd en je schuift de knop Locatie filter Aan, dan zie je in de agenda alleen de afspraken die bij de geselecteerde locaties zijn gemaakt. Zet je locatiefilter uit, dan zie je alle afspraken in de agenda.

In de agenda wordt standaard de locatie overgenomen die je in de behandelepisode als voorkeurslocatie hebt aangegeven. Als je een afspraak in de agenda opent met dubbel klik, kun je de standaard locatie wijzigen.

Je kunt zelf aangeven welke locaties je onderscheid, bij Stamgegevens / Organisatie / Locaties.

Aan de rechterkant van de menubalk staat de knop Locatieplanner.

Als je die knop selecteert verandert de agenda van behandelaar-view naar locatie-view. Dan zie je alle afspraken verdeeld over de locaties. Als je bij ‘Kies agenda’s’ meerdere agenda’s hebt geselecteerd, zie je de afspraken van alle behandelaren per locatie.

Automatische aanlevering van de PREM (fysiotherapie, oefentherapie, logopedie, oefentherapie) 

Vanaf nu wordt de PREM ook tussentijds automatisch aangeleverd zodra de patiënt aan de inclusiecriteria voldoet! Je hoeft hier alleen een vinkje voor aan te zetten via Instellingen > Praktijkinstellingen in het tabblad aanleveringen.
Op de episode van de patiënt kun je zien of en wanneer de patiënt is aangeleverd. Ook kun je dit zien via het PREM overzicht onder ‘aanleveringen’ > ‘PREM’.

Locatie aanlevering bij Mediquest en Qualizorg voor Zorgkaart Nederland (fysiotherapie, oefentherapie, logopedie, oefentherapie) 

Vanaf nu kun je locatie(s) in Incura een locatie ID geven, dit locatie ID wordt meegestuurd in de PREM aanlevering naar Qualizorg en Mediquest. Hierdoor kunnen de waarderingen die de praktijk ontvangt op locatieniveau gepubliceerd worden op ZorgkaartNederland.

Per patient wordt de locatie aangeleverd waar hij/zij het meest (50% van de behandelingen of meer) op is behandeld, het gaat dus hier niet persé om de ingestelde locatie op de episode. De locatie kun je in de PRM aanleveringen aanleveren door de locatie onder stamgegevens > organisatie > locaties aan te maken. De ‘locatie omschrijving’ is de naam van de locatie die ook mee gaat naar de PREM leverancier, bij ‘ZorgkaartNederland locatie ID’ vul je het HDL ID in van de locatie. Het HDL-id is een unieke code die ZorgkaartNederland aan elke locatie op de website geeft. Deze code kun je terugvinden in de URL. Als voorbeeld: als je de patiëntenfederatie Nederland opzoekt op ZKN is het HDL ID 17611.

Het aanleveren van de locatienaam en ID is niet verplicht voor de PREM aanlevering. Dit houdt in dat als deze niet worden aangeleverd hier geen melding over verschijnt en dat de aanlevering succesvol wordt uitgevoerd.

GGZ

Binnenkort: uitfasering patronen voor afspraken en activiteiten

In onze vorige releasenotes kon je lezen dat in de Agenda mogelijkheden zijn toegevoegd om snel een reeks afspraken te plannen. Hierbij kun je gebruik maken van terugkeerpatronen. In de nabije toekomst zal de werking uitgebreid worden met bijvoorbeeld groepsafspraken.

Met de komst van bovenstaande functie zullen we afscheid nemen van de functies patronen voor afspraken en activiteiten, zie de afbeelding hieronder. Deze functies konden sowieso niet toegepast worden voor het Zorgprestatiemodel en groepsafspraken, de nieuwe werking is daarom in alle opzichten een goede vervanger.  Met vragen hierover kun je terecht bij onze Customer Support op telefoonnummer 088 – 946 22 73 of per e-mail via ‘support@incura.nl’.

Categorieën