Welkom bij onze kennisbank

Tip: Start met typen in het bovenstaande veld voor een zoekopdracht of browse door de documenten via onderstaande categorieën.

< Alle onderwerpen
Printen

Week 21 Incura v4.128.0

Deze week worden er diverse aanpassingen doorgevoerd in Incura voor de verschillende disciplines. Hieronder lees je welke aanpassingen dit zijn.

Alle disciplines

Locaties een kleur geven in de agenda
Je kunt vanaf nu de verschillende locaties in Incura een eigen kleur geven zodat de locatie waarop een afspraak staat in de agenda visueel zichtbaar is. De kleur van de locatie stel je in onder stamgegevens > organisatie > locaties. Vervolgens zie je in de afspraak in de agenda de ingestelde kleur in de in de omlijning en in de naam van de patiënt.
In de Incura Pro App Powered by Abakus wordt dit binnenkort ook zichtbaar.

Fysiotherapie, Oefentherapie, Ergotherapie, Logopedie

ASR tarieven
Per april heeft ASR de telefonische zitting toch nog toegevoegd, de tarieven hiervan zijn onlangs bij ons bekend geworden. Per versie 4.128.0 zijn deze beschikbaar in Incura! Hiervoor dien je stap 3 van het jaarwerk opnieuw te doorlopen voor ASR.

GGZ

Signaleringslijst voor ZPM facturatie (ZPM)
In deze Incura-versie is een extra mogelijkheid toegevoegd om gegevens te controleren voordat je een facturatieronde voor het ZPM start. Je vindt deze binnen Incura Overzichten onder de naam ‘Signaleringen ZPM facturatie’.
Het overzicht wordt zichtbaar na activatie in gebruikersbeheer. Zie https://incura.kayako.com/Knowledgebase/Article/View/322

Hoe werkt het overzicht?

Het overzicht beoordeelt, binnen de geselecteerde periode, alle ZPM- afspraken in de agenda die niet de status ‘Verzuimd’ hebben. Per afspraak wordt een aantal controles uitgevoerd. Indien een controle tot een signaal leidt, dan verschijnt deze op de lijst. Als voor een afspraak meerdere signalen gelden, dan verschijnt de afspraak ook meerdere keren. Zodoende kun je de lijst per dossier, maar ook per signaal verwerken.

Welke signalen worden gegeven?

Het overzicht meldt de volgende situaties:

SignaalOmschrijving
Prestatiecode ontbreektHet ZPM afspraaktype vermeldt directe tijd, maar
de afspraak zelf heeft geen onderliggende prestatie
Regiebehandelaar ontbreektBinnen de gerelateerde episode is geen regiebehandelaar vastgelegd
ZVT ontbreektDe afspraak heeft consulttype Behandeling, maar er is geen gekozen ZVT beschikbaar (ongeacht datum van vastlegging)
Diagnose ontbreekt (zonder GBGGZ-profiel)De afspraak heeft consulttype Behandeling, maar er is geen DSM-5 code voor hoofddiagnose en geen GBGGZ-profiel vastgelegd
Diagnose ontbreekt (met GBGGZ-profiel)De afspraak heeft consulttype Behandeling, maar er is geen DSM-5 code voor hoofddiagnose vastgelegd. Er is wel een GBGGZ-profiel.
Overeenkomst ontbreektOp de episode is geen overeenkomst bekend voor de datum van de afspraak.
BSN niet geverifieerdDe BSN van de patiënt is niet gevuld of niet geregistreerd als ‘vergewist’

Hoe kan ik het overzicht verwerken?

Globaal zijn er twee manieren om het overzicht te verwerken:

  1. Exporteer de inhoud naar Excel en filter daar de informatie naar wens.
  2. Sleep in Incura het kopje ‘Signaal’ naar de grijze balk boven het overzicht. De informatie wordt nu per signaal gegroepeerd. Klik een groep open om de onderliggende gegevens te zien.

Waarom een apart overzicht?

Wellicht vraag je je af waarom deze meldingen niet in de facturatiewizard zijn verwerkt zoals andere facturatiecontroles. Het is nog niet tot in de laatste details duidelijk of deze signalen altijd een belemmering vormen voor facturatie. De eerste stap is daarom deze lijst, zodat facturatie van specifieke prestaties niet onnodig wordt geblokkeerd. Je kunt dan zelf de situatie beoordelen. Als blijkt dat een signaal in alle gevallen tot een correctie moet leiden, dan kan de betreffende controle alsnog aan de facturatiewizard worden toegevoegd.

Opmerkingen

  • Zie je het overzicht ‘Signaleringen ZPM facturatie’ niet terug in de lijst van overzichten? Dan moet deze nog zichtbaar gemaakt worden in het Gebruikersbeheer van Incura!
  • Zoals al genoemd: een prestatie kan meerdere keren voorkomen als er meerdere signalen gelden. 
Categorieën